Utebo

Els viatges es preparen a vegades en 6 mesos d’antelació es el cas dels balnearis.

En Sestao, van escollit Gravalos (La Rioja).

Com el van obrir el dia 1 d’abril, la tramitació de la reserva, contactes mensuals.

Decidim fer nit a Utebo prop de Zaragoza per Trimp.com, la gestió de la reserva i l’atenció rebuda genial i això que d’idioma era l’anglès que jo no parlo cosa que no puc dir del gerent de l’Hotel Europa, apart de l’anècdota (canvi de dates)tot va ser molt correcta.

La recepcionista es va suggerí una visita a l’església d’estil mudèjar impressionant. També que com era dijous aprofitéssim “el dia del pincho” i es va recomanar “La taverna del casc antic” i va se genial eren molt elaborades i boníssimes; allí també van descobrir “ les madejas” (budells amb forma de troca que es fregeixen) bo el platillo.

I sortim per Balneari de Gravalos com hem arribat aviat vam passejar pel poble, de 200 habitants, els dos bancs Ibercaja i Bankia  obren dos dies a la setmana i per hores, com la farmàcia, no hi ha ni flequer. Tenen escola per que hi ham 9 nens.

El Balneari, es molt modern, mes el disseny no es pràctic, sembla un spa, on fem aquagym sort d’aigües son sulfuroses la deu es subterrani. A fora hi ha com una piscina,  es una font que tot el poble pot agafar l’aigua, nosaltres la prenen en dejuni.

A la tarda hem fet una passejada guiada pel poble, la Ermita de la Humiliació, aquest nom ve de abans tothom noble entrava a la casa en cavall o carruatge per demostra el seu status, però la ermita es tan petita que tenien que entrar a peu.

Hem seguit, al rentador, abeurador i font les tres coses juntes es molt estrany. Continuen pel ajuntament on una porta es la farmàcia, també nomes obra un dia, i un arbre “La Pepa” per que va plantat al 1912, com la constitució. I fem la pujada a l’església, es molt gran pel poble-

A mi nomes en resta deixar-te el meu somriure per la setmana. Si t’agrada comparteix.